Til innholdet

VVS-mester: «VVS-branchen er chanceløs uden digitalisering»

«Det er alfa og omega for vores branche at være digitale i vores møde med kunderne – det har alt at sige i dag.»

Det mener daglig leder Thomas Lind fra VVS-firmaet Mogens Lind & Sønner Aps. Virksomheden har siden 1991 specialiseret sig i service og montering af gas- og fjernvarmeinstallationer. Deres montører arbejder dagligt i planlægningsværktøjet Smartday, som er helt centralt i digitaliseringsarbejdet.

Nemt og kun få tastetryk

«Med Smartday har vi et system, som gør, at vi nemt kan give et tilbud til kunden, allerede når vi er ude på besøg; vi kan dokumentere via tekst og billeder, og vi kan sende fakturaen samme dag. Alt ved hjælp af nogle få tastetryk,» fortæller Thomas Lind.

”Det er nemt at oprette en opgave i systemet med kundens oplysninger, og her er der også information til montøren om den specifikke opgave. Montøren kan til gengæld nemt udfylde arbejdskort og billeddokumentation til brug for kvalitetssikring.”

Alfa og omega at være digital

Virksomheden har i dag over 10.000 kunder. Thomas Lind overtog driften i 2006, og han mener, at VVS-branchen er chanceløse uden et system, der effektiviserer og digitaliserer hverdagen.

«Jeg er selv vokset op i en digital verden, men jeg har ikke været god nok til at se værdien af den. Det er alfa og omega for vores branche at være digitale i vores møde med kunderne – det har alt at sige i dag. Smartday har givet os den mulighed, og har samtidig skabt en proces, hvor vi har lært mere om vores egen forretning, og hvordan vi ønsker at arbejde i fremtiden.«

Forbedret cashflow

Thomas Lind peger også på, at digitale systemer giver en nærhed til kunden. Al information er tilgængelig på én og samme platform, hvilket gør opfølgningen lettere og meget mere effektiv. I sidste ende styrker det forretningen.

«Vi er meget glade for Smartday. Først og fremmest er cashflow vigtigt for en virksomhed: At der kommer en kontinuerlig strøm af penge ind på kontoen og ikke kun ud af den. At fakturaer bliver sendt og betalt til tiden, og at grundlaget er korrekt, er med andre ord meget vigtigt. Det får vi med Smartday. Vi kan fakturere samme dag, som opgaven er færdig: At fakturaen bliver sendt hurtigt ud, og at der foreligger en god og grundig dokumentation for udført arbejde, er en sikkerhed både for kunde og virksomhed.» 

God kontakt med GSGroup

Thomas Lind er meget tilfreds med sin Smartday-løsning og roser teamet i GSGroup for deres indsats og støtte, både i det daglige samarbejde og i forbindelse med opstarten.  

”Det er et utroligt brugervenligt system og ikke tidskrævende at bruge. Det er nemt at få kontakt til GSGroup - og de ansatte hos GSGroup er hurtige og løsningsorienterede i forbindelse med akut opstået problemer. De problemer, vi har haft, har været selvforskyldte, men der bliver ikke peget fingre af den grund. Hvis de ikke har svaret på stående fod, ringer de tilbage inden for en time, og de gennemgår alt grundigt, til det er forstået. Det føles godt og betryggende, og det er noget, jeg har kunnet videreføre internt i virksomheden,» siger Thomas Lind

 

Relaterede nyheder