Field Service management software - Til mobil og kontoR

Handyman er det professionelle Field Service-system, der dagligt bruges af over 45.000 serviceteknikere og montører i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Handyman har en lang række features, der er udviklet i samarbejde med servicevirksomheder – lige fra tidsregistrering til avanceret projektstyring og sagsstyring. Og systemet gør det nemt og intuitivt for både kontorpersonale og montører i marken at holde overblik over opgaver, tids- og materialeforbrug, kontrakter og fakturering.

OPTIMER DIN serviceforretning MED HANDYMAN

Handyman er en standardløsning, der optimerer alle processer inden for field service management i servicevirksomheder. Handyman kan bruges som en ren mobil løsning til for eksempel mobil tidsregistrering. Desuden indeholder systemet en omfattende field service management software, der kan vokse og udvikle sig med virksomhedens behov. En lang række service- og montagevirksomheder bruger derfor Handyman til projektstyring, sagsstyring, ordrestyring, serviceplanlægning og ressourceplanlægning. Systemet skaber rammerne for en papirløs, elektronisk serviceproces og informationsudveksling mellem teknikere og montører i marken og medarbejderne på kontoret.

Cloud eller on-premise: Du bestemmer

Det er nemt at komme i gang. For at bruge Handyman har du blot brug for pc'er til dine medarbejdere på kontoret og mobile enheder til dine serviceteknikere i marken (Android, iOS, Windows). Handyman kræver ikke, at du har egne servere, men kommer som Software as a Service (SaaS) fra skyen. Din fordel er, at du altid har den nyeste version af Handyman, og du behøver ikke bekymre dig om drift af IT-infrastruktur. GSGroup hoster Handyman for dig på servere hos kendte partnere i Europa, og vi garanterer høj tilgængelighed og maksimal sikkerhed. Hvis du stadig foretrækker at have Handyman i din egen infrastruktur, så er det også ok, for Handyman er tilgængelig både on-premise og i skyen.

Handyman Mobile

Servicetekniker-app til smartphones, tablets og bærbare computere

  • Mobil tidsregistrering og ordrestyring
  • Registrering af materialeforbrug, eventuelt med mobil lagerstyring
  • Mobil fotodokumentation og kvalitetssikring
  • Kundespecifikke tjeklister og formularer
  • Mobil software til Android, iPhone/iPad og Windows
  • 100% offline-kapacitet takket være sofistikeret synkronisering
  • Nemt og intuitivt at bruge
Handyman-Resource-Planner-Laptop.png

Handyman Office

Ordrehåndtering &
Servicestyring

  • Installeret base-/enhedsadministration
  • Serviceplanlægning
  • Oprettelse og håndtering af ordrer
  • Udarbejdelse af tilbud og fakturaer
  • Rapporter og evalueringer

Hvad brugerne siger om Handyman

Overblik over de vigtigste funktioner

Field service management gjort nemt

Mobilapp til teknikere

Tidsregistrering

Materiale & lager

Fotodokumentation

Tjeklister

Servicehåndtering

Servicekontrakter

Tilbud

Ordrestyring

Fakturaer

Ressourceplanlægning

Ruteoptimering

Rapporter og evalueringer

ERP-integrationer

Andre funktioner

Integration med dit ERP

Arbejder du allerede med et ERP-system, et lagerstyringssprogram eller andre systemer, for eksempel et CRM eller et regnskabs-system? Så kan du nemt forbinde dine eksisterende systemer til ordrestyringssystemet Handyman via en grænseflade. Det gør dine serviceprocesser endnu mere strømlinede, effektive og fuldt digitale.
Andet ERP?

Handyman har standardgrænseflader til mange andre ERP-systemer og merchandise management systemer

Fordele for din virksomhed

Ordrestyrings-software med en lang række funktioner

Håndtering af mobil arbejdsstyrke

Handyman er et Field Service Management-system, der hjælper servicevirksomheder med effektivt at administrere arbejdet for montører og teknikere i marken. Som en omfattende ”workforce management software” bidrager Handyman med funktioner som ressourceplanlægning gennem et intuitivt planlægningskort. Handyman hjælper også med at gøre teknikerplanlægning hurtigere, mere effektiv og mere kundevenlig. Det opnås især ved at tage hensyn til de enkelte medarbejderes kvalifikationer og tilgængelighed. Med kortvisning og ruteplanlægning er det samtidig nemt og overskueligt at optimere rejsetider til serviceopgaver.

SERVICEHÅNDTERING

 

Handyman er ikke bare et ordrestyringssystem. Med det valgfrie modul ”Servicehåndtering” tilbyder Handyman en omfattende funktion til planlægning af serviceopgaver. Det gør det nemt at håndtere servicekontrakter og egner sig til følgende behov:

  • Behov for detaljerede oplysninger om udstyr
  • Hvad sker der med udstyret over tid – historie
  • Sælg eller udfør periodisk vedligeholdelse på udstyret
  • Standardiserede serviceopgaver definerer hvilke opgaver, der er skal udføres og dokumenteres
  • Serviceordrer genereres automatisk i henhold til tidsplanen
  • Kontrakten definerer regler for generering af ordrer og fakturering
  • Automatisk håndtering af kontraktdokumenter

Modulet kan bruges på mange måder og gør det muligt at udvikle servicetilbuddet i din virksomhed uden at skulle opskalere arbejdsstyrken markant. Modulet giver et godt overblik over forpligtelser og hvad der er udført på de forskellige faciliteter.

MOBIL TIDSREGISTRERING

Handyman Mobile tilbyder en lang række funktioner til mobil tidsregistrering. Systemet kan tilpasses efter behov: Et simpelt ur kan registrere start- og sluttid for opgaven. Og det kan suppleres med en komplet arbejdstidsregistrering til lønregnskab og ordredataindtastning til fakturering af arbejdstid og materialeforbrug til kunden. Afhængigt af licensen og konfigurationen kan tidsregistrering med Handymans mobilsoftware registrere forskellige detaljer i en opgave, såsom:

  • Medarbejder-id
  • Løntype / tidstype / lønartikel
  • Antal / antal timer
  • Starttidspunkt / Start
  • Sluttidspunkt
  • Kommentar som fritekst
  • Andre dimensioner, f.eks. bærere, omkostningsenhed, projekt
  • Faktureringssats
  • Geokoordinater / GPS-oplysninger
  • Kilometer / afstand ved bestilling af rejsetid

 TMS-modulet (ekstraudstyr) gør det nemt at booke køretid, arbejdstid og pausetid ved blot at trykke på knapperne på stopuret i tidsregistreringsappen. 

 

HANDYMAN – DEN MOBILE LØSNING TIL MS DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL, NAV/NAVISION OG MANGE ANDRE ERP-SYSTEMER

Handyman bruges ofte sammen med et ERP-system. Åbne grænseflader gør integration let. Handyman kan således yde et værdifuldt bidrag til en mobil CRM/mobil ERP strategi. Handyman Mobile app’en er særligt omfattende integreret i Microsoft Dynamics Business Central / NAV / Navision systemet. Der er også grænseflader til SAP til behandling af mobile serviceordrer med Handyman.

Kontakt

Vil du vide mere om Handyman? Kontakt os - via kontaktformularen, via e-mail eller ring til os.

Tlf.: +45 70 13 70 00
E: info@gsgroup.dk