Til innholdet

Ordrestyringssystemet Smartday giver effektiv service hos Cerama

”Smartday har givet os en mere effektiv håndtering af vores serviceopgaver. Ikke mindst hurtig svartid og opfølgning,” fortæller teknisk chef Michael Brinkbæk fra Cerama.

Cerama servicerer keramik- og glasovne hos virksomheder, institutioner og private over hele landet. Ceramas serviceteknikere arbejder dagligt i det digitale ordrestyringssystemet Smartday. Og det har givet bedre overblik over opgaverne, fortæller Michael Brinkbæk.

Før blev der brugt papir og blyant. Og sedler hængt op på opslagstavler. Med ordrestyringssystemet Smartday er alt det nu udskiftet med PC og smartphones, og det kommer også kunderne til gode.

Fra kunderne booker besøget, til de bliver kontaktet af vores servicetekniker, går der oftest under én til to dage. Før kunne svartiden være over en uge. Vi kan også hurtigt bekræfte, at aftalen er booket og ligger i teknikerens kalender,” forklarer Michael Brinkbæk.

Med Smartday kan Cerama også fakturere hurtigere.

Vi er nu nede på et arbejdsforløb på 24 timer fra opgaven bliver udført, til den er faktureret,” fortæller Michael Brinkbæk.

Også mulighed for billeddokumentation er værdifuldt i arbejdet. Både for teknikerne i marken og hjemme på kontoret.

”Når serviceteknikeren har besøgt en kunde, tager han billeder af ovnen og det arbejde, han har udført. Alt gemmes i Smartday. Her kan han dokumentere, hvilken stand ovnen er i. Det betyder at oplysningerne om ovnen og dens stand ligger i systemet. Og det gør det også nemt at oprette nye tilbud til kunden,” fortæller Michael Brinkbæk.

Også serviceteknikerne har taget godt imod ordrestyringssystemet Smartday, som de betjener på deres smartphones.

”Vores mand på Sjælland var lidt tøvende i starten, men han tog hurtigt Smartday til sig og er i dag rigtig glad for det. Han har også haft en god dialog med GSGroups supportafdeling, som har været flinke til at hjælpe os, også med helt lavpraktiske spørgsmål.”

Vil du anbefale Smartday til andre?

Ja helt klart, jeg fortæller altid om Smartday, når jeg er sammen med relevante personer eller nogen, som gerne høre om systemet.

Relaterede nyheder