Til innholdet

Handyman skal drive effektiviseringsagendaen

Mere effektive montører. Det var målet, da Lindpro skulle vælge et nyt servicesystem, der kunne understøtte virksomhedens strategi om øget produktivitet. Valget faldt på Handyman fra GSGroup. Og det blev starten på et tæt parløb, der betyder, at Lindpros montører og teknikere i dag er selvkørende ude hos kunderne.

”Vi har fået en stabil platform til vores montører. De kan nu udarbejde tjeklister og dokumentation direkte via Handymans app og sende rapporterne til kunderne,” fortæller Lena Pedersen, der er ansvarlig for fieldservice hos Lindpro:

Godt overblik over kundens anlæg
”Vores montører er, og har altid været, meget selvstændige. De opretter mange sager via Handyman Mobile og planlægger selv deres dag. De kan gøre stort set hele arbejdet, uden kontoret er involveret i deres dagligdag. Vi registrerer dagligt og kan hurtigere fakturere til vores kunder. Og systemet giver vores montører et godt overblik over installationer og anlæg hos kunderne,” siger hun.

Store forventninger til løsningen
Da Lindpro gik i marken og søgte efter et nyt servicesystem, havde man en klar forventning og en lang række krav til den nye samarbejdspartner. Og Lindpro overvejede flere forskellige systemer.
”Der var få udbydere til sidst, der matchede Lindpros krav, heriblandt Handyman. Handyman indeholdt i mobildelen en stor del af det, vi søgte på daværende tidspunkt. Handyman var en af de få, der tilbød en multidevice-løsning. Det vægtede også på vægtskålen, at Bravida med deres store medarbejderstab anvendte Handyman,” fortæller Lena Pedersen.

Et nemt og effektivt standardprodukt
Det var samtidig vigtigt for Lindpro, at servicesystemet var et standardprodukt.
”Det er ok, der laves CR, men rettelser skal indgå i det samlede standardprodukt. Og det betyder, at alle Handymans kunder reelt bidrager til udviklingen af Handyman,” siger Lena Pedersen og tilføjer: ”At der er fuld integration mellem Handyman og Fleet betød også en del. Og ikke mindst, at det skulle være nemt og effektivt for vores mobile brugere.”

Væsentlig brik i strategi
Det nye servicesystem var en vigtig del af Lindpros overordnede strategi. ”Lindpro har en strategi, hvor vi for det første vil have systemer, der understøtter forretningen. Så har vi standardiseringsagendaen, og så har vi effektivitetsagendaen, som skal drives i vores strategi. Og der er Handyman en væsentlig brik. Vi har store forventninger til, at Handyman skal drive effektiviseringsagendaen,” forklarer økonomidirektør i Lindpro, Kirsten Skjoldorf.

Plads i styregruppen
Hele implementeringsfasen forløb i et tæt samarbejde, hvor GSGroup havde plads i Lindpros styregruppe.
”Vi valgte at have GSGroup med i styregruppen. Og det har været en kvalitet. Samarbejdet med GSGroup har været åbent og ærligt. GSGroup har en styrke ved, at det ikke har været et konsulentdrevet projekt. Der er forretningsforståelse. Det er bare super fedt. Hvis konsulenterne ikke forstår at kombinere IT med forretningsbehovet, og dermed understøtte forretningen, så giver det jo ingen værdi. Succes-kriteriet for mig, det er når montørerne er glade for Handyman, så er jeg tilfreds. Ikke et sekund før,” siger Kirsten Skjoldorf.

Nøje tilrettelagt implementeringsplan
Og montørerne har ifølge Lena Pedersen taget godt imod Handyman efter en grundig introduktion: ”Alt nyt er svært, og det har det selvfølgelig også været for os. Hele implementeringsplanen har været nøje tilrettelagt, og uddannelsesforløbet blev gennemført én afdeling ad gangen. De er jo nogle superdejlige brugere. Det er helt vildt, som de har taget imod det her. De bruger det –og vil gerne bruge det. Og de vil meget gerne have meget mere funktionalitet.”

Superfin sparring og forretningsforståelse
Alt i alt er Lindpro godt tilfredse med samarbejdet med GSGroup om Handyman: ”Vi oplever, at vi har en leverandør, der samarbejder. Superfin sparring og forståelse for vores
forretning. Omkring kontrakt og økonomi har GSGroup stået på mål for det, de har lovet,” siger Kirsten Skjoldorf.

Lindpro blev i april 2020 købt af Kemp & Lauritzen. Den nye sammenlagte virksomhed er Danmarks største inden for el, VVS, ventilation og køl med en forventet årlig omsætning i størrelsesordenen 3,0 mia. kr. og 2.700 medarbejdere.